Школа – це зовсім не страшно
1. Поясніть дитині, що дорослі ходять на роботу; для діток робота - дитсадочок, а для старших - школа. Розкажіть, що всі колись ходили до школи: і бабуся, і дідусь, і мама, і тато.
2. Дуже часто причина негативного ставлення дитини до школи криється у відношенні батьків. Батьки «заражують» дітей своїми хвилюваннями, побоюваннями і малюк починає сприймати школу як невідому загрозу. Налаштуйте дитину позитивно, розкажіть, що у неї з'явиться багато нових друзів, що кожен день вона буде дізнаватися багато цікавого. Згадайте веселі історії зі свого шкільного життя. Можна погратися у «Школу». Нехай учителем у цій грі буде мама чи бабуся, а дитина - учнем, а потім поміняйтесь ролями.
3. Разом з дитиною виберіть найкраще шкільне приладдя: ручки, пенали, зошити, олівці, рюкзак, пластилін, альбоми. Нехай дитина поміряє новеньку форму, відчує себе дорослим, склавши все у рюкзак.
4. Якщо дитина захоче помалювати в новому альбомі чи зошиті, або зліпити зі«шкільного» пластиліну динозаврика - не забороняйте їй.
5. Не акцентуйте увагу лише на навчанні. Дитинство у шість років не закінчується.
Готуємося до школи
Чи готова дитина до школи? Як допомогти дитині пристосуватися до нових для неї умов шкільного навчання? Ці питання не можуть не хвилювати батьків дошкільнят. Але дати правильну відповідь навіть досвідченим мамам і татам не завжди легко.
Існує багато психологічних тестів, по яких можна дізнатися про загальну шкільну зрілість дитини. Але проводити їх і знатися на отриманих результатах – справа спеціалістів-психологів. Тож пропонуємо елементарний спосіб перевірки, доступний абсолютно всім батькам.
Отже, спершу поставте дитині наступні запитання. Якщо вона відповість на них без зусиль, то, значить, його психічний розвиток відповідає календарному віку і свідчить про готовність дитини навчатися в загальній середньо освітній школі.
1. Як тебе звуть?
2. Як звуть твою маму, папу, сестричку, братика?
3. Ти дівчинка чи хлопчик? Ким ти будеш, коли виростеш і станеш дорослим: чоловіком чи жінкою?
4. Зараз ранок, день чи вечір?
5. Ти любиш малювати? Якого кольору цей олівець, стрічка?
6. Скільки пальців у тебе на руці? Покажи два пальчики, три?
7. Скільки оченят у ляльки? А у тебе? Для чого потрібні очі, вуха?
8. Що роблять віником, олівцем, ложкою?
9. Коли можна кататись на санчатах: взимку чи влітку? Чому?
10. Коли можна купатися в річці: взимку чи влітку? Чому?
11. Яких ти знаєш звірів, птахів? Хто більший: коза чи корова? У кого більше ніг: у собаки чи у півня?
2. Як звуть твою маму, папу, сестричку, братика?
3. Ти дівчинка чи хлопчик? Ким ти будеш, коли виростеш і станеш дорослим: чоловіком чи жінкою?
4. Зараз ранок, день чи вечір?
5. Ти любиш малювати? Якого кольору цей олівець, стрічка?
6. Скільки пальців у тебе на руці? Покажи два пальчики, три?
7. Скільки оченят у ляльки? А у тебе? Для чого потрібні очі, вуха?
8. Що роблять віником, олівцем, ложкою?
9. Коли можна кататись на санчатах: взимку чи влітку? Чому?
10. Коли можна купатися в річці: взимку чи влітку? Чому?
11. Яких ти знаєш звірів, птахів? Хто більший: коза чи корова? У кого більше ніг: у собаки чи у півня?
Запитання для дитини 6-7 років:
1. Назви своє прізвище, ім’я, по батькові.
2. Хто старший: ти чи твій брат, сестра?
3. Скільки тобі років? А скільки буде через рік, два роки?
4. Коли ти снідаєш: вранці чи увечері? Обідаєш: вранці чи вдень? Що буває раніше: обід чи сніданок, день або вечір?
5. Де ти живеш? Де працюють твої папа, мама? Ким ти хочеш бути, коли виростеш?
6. Яка зараз пора року – літо чи осінь, зима чи весна? Чому ти так вважаєш?
7. Чому сніг буває взимку, а літом його немає?
8. Що робить листоноша, лікар, вчитель? Хто лікує, а хто навчає?
9. Що більше – 8 чи 9; 5 чи 3? Порахуй від 6 до 9, від 5 до 3?
10. Покажи свою ліву руку, праве вухо. Що знаходиться справа (зліва) від тебе в цій кімнаті?
11. Що потрібно зробити, коли випадково зламав чужу річ?
2. Хто старший: ти чи твій брат, сестра?
3. Скільки тобі років? А скільки буде через рік, два роки?
4. Коли ти снідаєш: вранці чи увечері? Обідаєш: вранці чи вдень? Що буває раніше: обід чи сніданок, день або вечір?
5. Де ти живеш? Де працюють твої папа, мама? Ким ти хочеш бути, коли виростеш?
6. Яка зараз пора року – літо чи осінь, зима чи весна? Чому ти так вважаєш?
7. Чому сніг буває взимку, а літом його немає?
8. Що робить листоноша, лікар, вчитель? Хто лікує, а хто навчає?
9. Що більше – 8 чи 9; 5 чи 3? Порахуй від 6 до 9, від 5 до 3?
10. Покажи свою ліву руку, праве вухо. Що знаходиться справа (зліва) від тебе в цій кімнаті?
11. Що потрібно зробити, коли випадково зламав чужу річ?
Не дивуйтесь, якщо питання вам здалися дуже простими. У практиці багатьох педагогів зустрічалися діти, які не змогли відповісти на багато з них. Для кожного батька нормально вважати, що його дитя найрозумніше. Але інколи дитя не може відповісти на якісь з цих питань просто тому, що батьки не вважали за потрібне йому це пояснити. Вони просто гадали, що їх чудове маля саме знає такі елементарні речі.
Тести проводяться не всі відразу, в різний час, коли у дитини хороший настрій. Не обов'язково проводити всі запропоновані тести, виберіть декілька.
ЯК ПОВОДИТИСЬ У ШКОЛІ
1. Знайомство учнів між собою.
Коли хочеш з кимось познайомитись, то:
· спокійно підійди і привітливо подивися на учня, з яким бажаєш познайомитись;
· щиро і тепло привітайся;
· люб’язно, злегка нахиливши голову, назви своє ім’я і вислови бажання познайомитись;
· дочекайся відповіді;
· у розмові будь чемним і ввічливим.
Як звертатись до однокласників.
Називай своїх однокласників на ім’я.
Якщо ти забув, як звати хлопчика чи дівчинку, які навчаються з тобою, не соромся ще раз запитати у них ім’я.
Будь чуйним і уважним.
Правила поведінки на уроках.
Під час уроку сиди прямо, не спирайся на парту і не розлягайся.
Якщо знаєш відповідь на запитання, мовчки підніми руку. Не “тягнись” і не вигукуй — будь скромним.
Ввічливо звертайся до вчителя.
Уважно слухай вчителя і однокласників.
Не глузуй з товариша, що допустився помилки, неточності у відповіді.
Виправляй відповідь товариша у доброзичливій с]зормі, не підкреслюй своєї переваги.
Допомагай товаришеві у навчанні.
Відповідай чітко, зрозуміло і голосно.
Якщо не підготувався до уроку, скажи про це й не намагайся відповідати, бо цим ти забереш багато часу.
Якщо тобі щось незрозуміло, то запитай у вчителя. Не бійся запитувати стільки разів, поки не зрозумієш пояснення.
Як треба працювати на уроці.
Підготуй все необхідне до уроку.
Прибери з робочого місця зайві речі.
Навчальні посібники розташуй по порядку.
Розпочавши роботу, не поспішай.
Не працюй до повної втоми, відпочивай.
Під час виконання завдань не їж, не пий. Роби це під час перерв.
Не відволікайся під час уроку.
Якщо щось не виходить, не хвилюйся, відпочинь і продовжуй роботу.
Вдало виконавши завдання, не хвались.
Як дотримуватись порядку і чистоти в класі.
Якщо ти черговий, прийди до школи раніше своїх однокласників.
Відчини кватирку, провітри клас.
Підготуй до роботи дошку: принеси крейду, намочи ганчірку.
Протягом дня слідкуй за чистотою і порядком у класі.
Вимоги розпорядку в школі.
Вчасно приходь до школи.
Не бігай і не кричи під час перерви.
Виконуй усі вимоги чергових.
Бережи шкільне майно.
Не запізнюйся після перерви на урок.
Будь прикладом для молодших, поважай старших.
Вітайся з усіма: учителями,
батьками, гостями школи.
Немає коментарів:
Дописати коментар